Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
DEEA25 Profile
Femeie
25 ani
Mures
cauta Barbat
25 - 51 ani
Fiat Forum Romania / Classic corner / Record fascinant despre anii 60 Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Am gasit niste recorduri despre masinile livrate oficial in Romania in perioada 1963-69 si expuse la vanzare publica. Nu e vorba de masini importate particular sau importate pentru givern sau alte institutii (Mercedes, Opel), e vorba numai despre masini disponibile, noi, pentru oricare cetatean care venea cu banii necesari.

Va fi publicat si pe blog dar m-am gandit sa pun un preview aici, mai ales ca e vorba despre o groaza de FIATuri... NB unele modele au fost importate si inainte de 1963, deci probabil au existat mai multe Moskviciuri vechi, Skode Octavia si Felicia (desi nu Octavia Super care a fost produsa numai in perioada 63-64.)

In 1963 au fost importate oficial 2,306 exemplare, iar in 1969 peste 18,000.


Masina                  Numere       Ponderi (%)
Dacia 1100                  13600    17.6
Fiat 1100 D              1630    2.1
Fiat 124                  250    0.3
Fiat 125                  250    0.3
Fiat 1100 Fam          100    0.1
Fiat 1300                 2567    3.3
Fiat 1500                  113    0.1
Fiat 1800                  792    1
Fiat 2300                  2                    0
Fiat 600                  2200    2.8
Fiat 850                  8405    10.9
Moskvich 403           1084    1.4
Moskvich 407           1442    1.9
Moskvich 408           8674    11.2
Renault 10                  5500    7.1
Renault 16                  2600    3.4
Renault Gordini        3000    3.9
Skoda 1000MB         9401    12.1
Skoda Felicia            10    0
Skoda Octavia          300    0.4
Skoda Octavia Super    63    0.1
Trabi 600 Lim.          808    1
Trabi 601 Lim.          5750    7.4
Trabi Kombi             857    1.1
Volga                  977    1.3
Warszawa                  129    0.2
Wartburg Lux 312/1    3200    4.1
Wartburg Lux     2500    3
Wartburg Std. 312/1    800    1
Wartburg Standard      500    0.7
Total                  77504    99.8
       
       
Total                  77504    100


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
usordegasit
Membru de onoare

Din: ploiesti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 421
Si eu am gasit intr'o carte niste cifre pentru (ghici, ghici , ghici ) , Wartburg
1956 - 1
1957 - 87
1958 - 150
1959 pana in 1962 - cifrele lipsesc (e o liniutza)
1963 - 502
1964 - 1102


_______________________________________
wartburg 311

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Super statistica!!!
Daca ai putea sa gasesti si preturile cu care s-au vandut ar fi fantastic.Dintre toate, Fiat-ul 1800 era cea mai scumpa oricum.


Cred ca ai omis 1800 Familialle, au fost si acestea aduse..putine ce-i drept.
2300 au fost sigur mai multe, insa corect...au fost la institutii.
Au fost si in 1970 aduse putine masini pt cei cu puternice relatii, ( 850 sau 125 de ex).

Ar trebui spus ca exista si magazinul Fiat unde vindea nea'Gusca. Gaseai pana si volan de Fiat 600, canapelesi scaune de 1300..etc..au fost aduse f multe piese.

Modificat de abarth_mcm (acum 14 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Interesant.... nu am vazut niciodata 1800 Familiale. Se cumparau oficial?

Datele sunt numai pt 1969, cred ca importurile au durat pana prin 70-71. Pentru institutii au existat si Opel, Mercedes, Volvo, LR, Jaguar .... mai multe.

Am cateva preturi:

Fiat 600   38000 lei
Fiat 1100D    52000
Fiat 1800   circa 80000
Moskvich 403   49500
Pobeda 75000
Volga 75000
Skoda 60000
Wartburg 40000

Nu stiu cat de corecte sunt, totusi. Parca tin minte citind ca si Gordini (ma rog, Dauphine), era 44000 lei. Dacia 1300 era 70000.

Wartburg mi se pare tare putin.... Nu era cumva Trabantul 30-35 mii?


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Un topic f interesant intr-adevar si care sper sa continue....

Am gasit cu ani in urma o revista romaneasca din anul 1968, cu ceva reclame de epoca.
Printre ele, mi-aduc aminte perfect, o reclama la Loz in Plic, castigul cel mare fiind Fiat 850 Spider (era si o fotografie mica in reclama).
Intr-un ziar din 1971, castiguri la Loz in Plic erau Fiat-uri 850, deci multi ani dupa ce incetasera importurile oficiale.

Institutiile aveau (ca masini directoriale) Fiat-uri 125 verde inchis de obicei, iar anumite intreprinderi aveau chiar Mercedes-uri "bot de cal".


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
classicfan
Membru avansat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 185
Am o brosurica in care sunt date preturile pentru toate automobilele comercializate in Romania - anul este 1971. Apare si Fiat-ul 850 de unde deduc faptul ca inca se mai importa in 1971. Se importau o groaza de masini la vremea aia, nici nu mi-a venit sa cred.

_______________________________________
Dacia 1100 - 1971
Renault 12 - 1975
Ex Fiat 128 - 1974

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Este vorba de masini importate care se vindeau pe valuta, prin Comturist?
Sau masinile de provenienta est-europeana pe care le stim cu totii: Skoda, Trabant, Moskvici?

Intreb asta pt ca anul 1968 (inceputul producerii Daciei) a coincis cu micsorarea semnificativa a importului de autoturisme vestice (Fiat, Renault) pt populatie (deci cu plata in lei).


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
classicfan
Membru avansat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 185
E vorba atat despre masini de productie estica cat si vestica, pretul in lei. Nu este vorba despre masini vandute prin Comturist pe valuta.
Trebuie sa caut cartea pentru ca  e interesanta nu numai prin prisma anexei cu preturile masinilor noi de vanzare la data respectiva.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1971
Renault 12 - 1975
Ex Fiat 128 - 1974

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Da, au fost aduse si Fiat uri 1800 Familialle. Si in Buzau a existat unul pana de curand.
Din cate stiu (trebuie sa mai ma informez, deci nu bag mana in foc), preturile au fost cam asa:
Fiat-ul 1800 :89.000 lei.
Fiat-ul 850 : 45.000 lei
Fiat-ul 600: 38.000 lei
si cea mai scumpa: Pobeda: 90.000 lei.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Pai oficial nu se vindeau "vestice" in Romnia decat Fiat si Renault, in afara de prin Comturist, care a vandut alte masii inclusiv Broscuta.Neoficial se imporau o groaza de Opel si Ford si cateva alte masini. Concur la preturile spuse de Abarth desi stiam ca Pobeda era 75,, oricum e f posibil sa fi fost mai mult pentru ca atunci nu prea era "politic" sa detii autoturism propietate personala!

Classicfan, asteptam cu mult interes cartea!

Alamahus, culmea e ca chiar ieri am gasit o poza (f proasta) cu un 850 spider in Bucuresti! Exista si o reclama foarte interesanta l Loto prono aratand un 2800, dar, fiind mai tarziu in anii 70, s-a facut un photoshop si Fatul are faruri si masca de Dcia 13000 .... o sa il caut, e fascinant.


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Am un pliant turistic din anul 1974 despre Romania, editat in RFG, in care scrie foarte clar ca se puteau cumpara automobile vestice (Opel, VW, Fiat, etc.) in devize convertibile.

Ar fi interesant de clarificat poate, daca macar o parte din automobilele vestice "atipice" (adica altele decat Fiat sau Renault), au fost importate cu aprobare, sau constituiau doar importuri inviduale ocazionale.


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
classicfan
Membru avansat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 185

alamahus a scris:

Am un pliant turistic din anul 1974 despre Romania, editat in RFG, in care scrie foarte clar ca se puteau cumpara automobile vestice (Opel, VW, Fiat, etc.) in devize convertibile.

Ar fi interesant de clarificat poate, daca macar o parte din automobilele vestice "atipice" (adica altele decat Fiat sau Renault), au fost importate cu aprobare, sau constituiau doar importuri inviduale ocazionale.


Asa este se puteau cumpara automobile vestice in devize convertibile, practic puteai sa iti cumperi orice masina de provenienta straina daca dispuneai de valuta, dar era o problema trebuia sa platesti vama. Pana in dec. 1974 vama era aproximativ 50% din valoarea evaluata a masinii platibila in lei, iar din 1975 s-a majorat la 100%. In anii '80 insa se puteau cumpara in valuta prin Comturist NUMAI autoturisme de productie indigena si anume  Dacia, Aro sau Oltcit, despre importuri oficiale e inutil sa mai vorbim.

Modificat de classicfan (acum 14 ani)


_______________________________________
Dacia 1100 - 1971
Renault 12 - 1975
Ex Fiat 128 - 1974

pus acum 14 ani
   
fiatsport99
Membru avansat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 180
In 1968 se putea depune solicitare de cumparare Skoda 1000 MB la pretul de 48000 lei.Dupa o perioada de circa un an de asteptare, s-a anuntat ca nu se mai produce modelul si apoi  s-a asteptat pina in feb. 1970 cind au sosit noile 100 S la pretul de 53000 lei.

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Ultimele masini straine, de provenienta estica de data aceasta, au fost aduse in anul 1982-1983, si anume Lada 1200 S, Lada 1200 Combi si o cantitate destul de mica cred de Skoda 120 L (faruri rectangulare).
Au mai fost dupa 1983 si Trabanturi, dar in numar foarte redus, tip Hycomat, cu aprobare, pt persoane cu probleme locomotorii.

Toate automobilele estice de la sfarsitul anilor 70-inceputul anilor 80 care au fost aduse in Ro (Skoda 105-120, Lada 1200-1500, Moskvici 1500, Trabant 601) se puteau cumpara si in valuta liber convertibila prin Comturist. Singurul avantaj era ca nu mai "stateai la coada", dar tot nu iti puteai alege culoarea, dotarile.  Intamplator am un prospect publicitar cu Skoda 120 L care se dadea celor care luau aceasta masina prin Comturist.

In 1978 o Skoda 120 L costa prin Comturist ceva mai putin de 3000 de dolari.

Modificat de alamahus (acum 14 ani)


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Super interesanta discutia!!

Am mai facut rost de niste preturi:

Gordini - 44.000 lei
850 - intr-adevar, 45.000 lei
R10 Major - 57.200 lei
Renault 16 - 72.000 lei (se pare ca era si o varianta la 77.000 lei).
Trabi era 36.000.

Ca punct de interes, prin 82/83 un Mercedes Cobra pe motorina, second hand bine inteles, la mica publicitate, era la 200,000 lei ....

Usordegasit, e posibil ca in perioada 59-62 nu s-a importat niciun Wartburg ...


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Sfarsitul anilor 70 a adus pt Trabant 601 pretul oficial de 45.000 lei, insa pe piata neagra un Trabant nou putea ajunge si la 70.000 lei.

_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
corect...o masina la doi-trei ani vechime era mai scumpa decat una noua asta pentru ca era greu de asteptat pana sa iti vina randul sa cumperi.

Da...poate ar trebui sa vorbim si despre masini s-h.(pretul lor).

Cele mai cautate masini la inceputul anilor '70 erau cam in ordinea asta:
1.Fiat 850 (era peste toate masinile din clasa ei)(poate Dacia 1100 o putea concura, insa era totusi sub 850) Un 850 putea ajunge la 70.000 lei(dar nu gaseai)
2.Renault 16 si  Fiat 1300-1500.(masini cam cu acelasi potential si de aceeasi calitate...cam cele mai bune venite la noi in tara)

Din anii'78-80 a inceput sa se mai schimbe piata pentru auto straine, pentru ca deja ncepusera sa fie inlocuite masinile s-h straine cu masini noi: Dacia sau Lada in general.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Si ce e mai interesant...o masina dinainte de razboi in stare buna de functionare o puteai lua chiar si cu 5.000 lei fara probleme

Modificat de abarth_mcm (acum 14 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Preturile sunt corecte, nu trebuie insa sa uitati perioadele diferite in care aceste masini s-au vandut, de aici si unele diferente care acum par ciudate.

Faptul ca in orasul Buzau exita un model 1800 Fam-re nu inseamna obligatoriu ca a fost importat oficial, in Romania se importau si privat masini. Si in Bucuresti circula unul verde (era locat prin Giulesti Sarbi). Multi oameni care isi cumparau privat de afara masini SH alegeau modele care existau in RO, ca sa gaseasca piese asa incat daca vorbilm de Fiat, Opel, Ford, Vw numarul masinilor existente a fost mai mare , ultimile doua marci fiind vandute din cate stiu numai pe valuta (Capri si 1200 - numarul a fost redus)

Sincer nu-mi dau seama de ce vedeti Dacia 1100 sub Fiat-ul 850.

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
bogdan, doar cei care nu stiu ce e o dacia 1100 pot spune ca fiatul 850 este peste 1100. eu am avut si 850 si 1100. 1100 e o masina extraordinara care se poate compara cu fiat 1300, nicidecum cu fiat 850.

_______________________________________
-

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Intr-adevar se importau multe masini, e greu de spus cate erau neoficiale. De mult timp fac o lista la numere de circulatie emise, prin care se vede, mai mult sau mai putin, cam cate masini circulau in anumite judete, sau un capital, la o anumita data. De exemplu, la inceputul anului 1966 erau cam 22,000 - 23,000 masini in zona Bucurestiului. (Suta de mii a fost atinsa prin 1975.) Inainte sa intra in productie Dacia 1100 numarul se dublase. Clar, nu toate erau din importuri oficiale!

Nu stiam ca Fordul Capri se vindea prin valuta - poate explica de ce sunt destul de multe exemplare inca in tara.


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Cei care avea masini straine si cont in valuta, putea comanda prin Ciclop Magheru  orice piesa. VW-urile si Capri-urile noi erau tinute in parcajul de la Inter in asteptarea clientilor, erau aduse numai pe comanda, probabil cand se strangeau de un tir veneau in tara. 

1100 Fam din cate stiu au fost aduse exclusiv pentru serviciul de ambulanta, deci statistica e cuprinde partial si masini aduse pentru institutii. Volga si Warszawa in peste 90% din cazuri au ajuns tot la institutii. Daca o sa studiati actele masinilor de acest tip o sa vedeti ca majoritatea provin de la institutii. Apoi s-au licitat, fiind solide si cu portbagaj mare au fost vanate si dieselizate de pietari si asa au disparut.

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Mi-aduc aminte, copil fiind, ca am vazut in curtea unor intreprinderi VW Bus (tip 1). Cred ca si militia a avut acest model.

Modificat de alamahus (acum 14 ani)


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Au fost cateva T2-uri importate prin 67 si folosite de corpul tehnic al ambasadelor - am si poze. In plus, apar din cand in cand in imagini de epoca. T1 nu stiu sa fi fost importat desi desgur au existat.

Daca e vorba de serii mici de masini cumparate de stat sau de intreprinderi povestea devine foarte itneresata, sper sa vorbesc despre aceste serii de masini atat aici cat si pe volganeagra. Deja exista un articol despre o serie de Jeep Wagoneer imporate prin 65, sper sa scriu si despre Jaguar / LR / Opel Admiral / MB. Si, bine inteles, sa aflu cat mai mult despre ele...

Ca tot venea vorba de masini second hand ... in 1978, Mercedesul 220D lui Pacepa, model bot de cal, an 1974, era evaluat la 143,762 lei, iar sistemul de aer conditionat cu care era dodata masina inca 18,098 lei.

Ref comparatiile 850-D1100-F1300 - in parerea mea nu pre au sens fiind vorba de masini din trei clase diferite. 1100 ca clasa de masina se poate compara cu alte berline mici in trei volume cu cam 1100cc - adica Fiat 1100 / Opel Kadett / Skoda 1000MB / Renault 10 Major / Renault Gordini (desi pentru perioada 1968 - 71 era model depasit din toate punctele de vedere) / SIMCA 1100 s.a.m.d. 850-ul era masina de o clasa mai mica, 1300 de o clasa mai mare.


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Nu stiu ce sa spun despre Volga / Warszawa, cert e ca erau mai multe Fiaturi 2300 decat cele doua mentionate in statistica, inclin sa cred ca erau si mai multe Volgi si Warszawe decat 977 si 129. Altfel au o rata de supravietuire extrordinara .... Erau si unii si altii cu Volga proprietate personala, in primul rand taximetristii de provincie care practicau pe masinile lor. Usor erau 20 indivizi pe judet cu Volga personala, si cateva sute in capitala. (Nu stiu nimic despre cazul 1100 Fam in afara ca inca mai exista cel putin doua.) Deci parerea mea este ca masini pentru institutii sunt in general excluse din statistica.

_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
alamahus
Membru de baza

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 120
Adrian ai dreptate, e vorba de T2. Nu erau folosite numai de ambasade, chiar institutii ale statului aveau astfel de masini.

Ar fi foarte interesat de aprofundat subiectul masinilor folosite de institutii.
Personal stiu doua cazuri concrete din 1973 si 1974, cu doua intreprinderi de comert exterior, care aveau una Fiat 125 verde inchis, iar cealalta Mercedes "bot de cal" parca 220, de culoare rosie.

Foarte interesanta, dar dificil de realizat, ar fi o statistica pe modele si ani a Mercedes-urilor si a celorlalte masini oficiale.

Am impresia ca masini oficiale occidentale s-au importat si in vremea lui Gheorghiu-Dej, inainte de 1965, probabil Mercedes Ponton.

Fiul unei vecine din copilarie era sofer la spitalul (sau policlinica) partidului in anii 70 si venea cateodata sa isi vada mama cu ambulanta, un superb si extrem de rar Mercedes 190 Universal, de culoare gri, model coada de randunica. Masina avea numar mic si arata impecabil, ca noua.

Am intrebat intr-un topic mai demult, fara succes, cam ce masini a folosit Militia si ca masini de patrulare si pt coloanele oficiale, pana la VW broasca si BMW 2800.

Modificat de alamahus (acum 14 ani)


_______________________________________
car brochures enthusiast

pus acum 14 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Taxiuri particulare inainte de 1990 nu existau. Dupa ce a aparut DACIA 1300 toate taxiurile si masinile de institutie Volga si Warszawa au fost vandute prin licitatii, pt ca aveau consum mare si norma de casare indeplinita. Masinile au fost clar importate pentru nevoile statului, cei care si-au cumparat privat aveau aprobari speciale. 

E foarte posibil ca pentru institutii sa fi existat loturi speciale, totusi suta de 1100 Fam e ff ciudata.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
fiatsport99
Membru avansat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 180
Au existat in dotarea militiei 2 fantastice Jaguaruri negre in 6 cilindri care erau retrase din circulatie prin 1976 si foloseau ca material didactic pentru studenti la Politehnica din Bucuresti.Am vazut aceste masini ca insotitoare ale coloanelor oficiale ale demnitarilor.

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Si in Buzau a fost Jaguar la militie (tot negru si tot in 6 cilindrii)
Fiat 2300 stiu si eu ca au fost doar la institutii.
1800 Familialle insa eu cred ca au fost importate si oficial.


De afara nu s-au adus chiar asa multe Fiat-uri(in general 124, 125, sau 850...adica modele comercializate si in Germania), pt ca masinile aduse in anii'70 de particulari proveneau majoritatea din Germania.
De aici se explica Opel-urile, Ford-uri, Broscutele.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Au fost mai multe Jaguaruri, la final s-a organizat o licitatie, din cate se pare au fost cumparate de un arab care le-a exportat, mai exista unul, epava la AR, l-am vazut acum vreo 10 ani, irecuperabil, de cele 2 de la Politehnica nu stiam.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Interesant despre Jaguarul din Buzau. Cam ce masini se foloseau in militia (sau de prim-secretarii) din provincii? Stiu despre un superb Cadillac la Oradea in anii 80 (1 BH 101), si despre broscutele de militie ... altceva?

_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
In Buzau doar acestea au fost masini interesante la militie: acel Jaguar si broscute cu faruri ovale. Cert e ca Jaguarul a disparut brusc si nu am idee ce s-a intamplat cu el.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 14 ani
   
classicfan
Membru avansat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 185
Au mai fost niste masini interesante de Militie prin anii 60 pana prin 70. E vorba de 6 bucati din cate stiu eu, de Renault Dauphine 1093 cel mai performant din gama Dauphine. In afara de Dacia 1100 si mai devrema broscute VW de altele nu imi mai aduc aminte sa fi vazut.

_______________________________________
Dacia 1100 - 1971
Renault 12 - 1975
Ex Fiat 128 - 1974

pus acum 14 ani
   
Doctoru
Membru de baza

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 142
Miliţia a mai avut, în special pentru deschiderea coloanelor de escortă prezidenţială, BMW 2500 E3, o frumuseţe de maşină chiar şi acum, după aproape 40 de ani.

record fascinant despre anii mai avut, special pentru coloanelor bmw 2500 e3, chiar şi acum,

64.4KB


pus acum 14 ani
   
medic_reporting
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Fara vre-o legatura cu ce vorbiti voi acolo, tocmai am aflat ca din automobilele Tatraplan 600 (1948-1951) au ajuns in Romania doar 17 bucati atunci. Englezii vad ca le iubesc si ei foarte mult. sursa:[url]

_______________________________________
Intuitia este o stiinta exacta.
Fiat 600 d 1964
Fiat 600 d 1965

`O/____________\O
``/[oo]_____[oo]\
``\==========/
  ``||-------------||

pus acum 14 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
Mi se pare corect. Din cand in cand se vede cate un Tatraplan in poze de epoca. Nu stiu daca dupa anii 50 s-au importat modelele ulterioare, desi au existat 613 in Romania la diferite ambasade.

_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la